و به ترتیب با ابزار های تولبار اصلی و محیط نرم افزار اسکچاپ آشنا میشم
ویدیو هایی که مشاهده میکنید توسط شکرت گوگل تهیه شده

در فصل اول از اموزش اسکچاپ با موضوعات عمومی وآشنایی کلی با محیط این نرم افزار میپردازیم
در این مجموعه اموزش ها ما با ابزار های اصلی نرم افزار اسکچاپ و تولبار اصلی اون آشنا میشیم

و به ترتیب با ابزار های تولبار اصلی و محیط نرم افزار اسکچاپ آشنا میشم

ویدیو هایی که مشاهده میکنید توسط شکرت گوگل تهیه شده و یکی از بهترین آموزش های موجود برای اسکچاپ هستن ، نسخه ی اسکچاپی که در این آموزش استفاده شده اسکچاپ 8 هستش ، اما توجه کنید که این نسخه تفاوت زیادی با نسخه های جدیدتر نداره به همین خاطر بدون هیچ مشکلی میتونید از نسخه های جدید نرم افزار اسکچاپ استفاده کنید و در عین حال این آموزش ها رو هم دنبال کنید

نکته ارزشمند در مورد این آموزش ها ، معرفی ابزار های اسکچاپ به همراه مثال های کاملا کاربردیه که کمک میکنه شما عزیزان خیلی سریع و راحت به نرم افزار اسکچاپ مسلط بشید

اگه هنوز نرم افزار اسکچاپ رو روی سیستمتون ندارید میتونید اخرین نسخه اون رو از    اینجا تهیه کنید

بخش اول

اولین چیزی که بعد از باز کردن  نرم افزار اسکچاپ  باید یاد بگیرید ، گردش در محیط سه بعدی این نرم افزاره ابزار هایی مثل pan و orbit باعث میشه ما بتونیم موقعیت خودمون تو فضای اسکچاپ رو تغییر بدیم این اولین گام برای وارد شدن به فضای سه بعدی هستش و دقت کنید حتما میانبر های این آموزش رو یاد بگیرید که همیشه با اینها سر و کار دارید  – راستی برای مفید بودن این آموزش بهتره یک مدل سه بعدی رو باز کنید که نسبت به اون و هدفمند بتونید تو فضا فضای سه بعد حرکت کنید – به عنوان نمونه میتونید این فایل رو استفاده کنید

بخش دوم

یک سری دیگه از ابزار هایی که به ما کمک میکنن تو محیط سه بعد بچرخیم  ابزار های position- look around هستند

بخش سوم

بعد از آشنایی به محیط اسکچاپ و یادگرفتن نحوه گردش در فضا وقتشه با ابزار های ترسیم آشن بشیم

ابزار لاین(line)اولین چیزیه که باهاش آشنا میشیم _ حتما ویدیو بخش نهم رو هم نگاه کنید که مرتبطه به این بحث

بخش چهارم

ابزار free hand

بخش پنجم

ابزار arc

بخش شیشم

ابزار rectangle

بخش هفتم

ابزار circle – polygon

بخش هشتم

ابزار eraser

بخش نهم

حالا که با روش های ترسیم آشنا شدیم وقتشه با محور های سه گانه فضایی آشنا شیم

بخش دهم

تو این آموزش با select کردن آشنا میشم

بخش یازدهم

ابزار push and pull معروف ترین و شاید پرکاربرد ترین ابزار اسکچاپ باشه با این ابزار شما میتونید به صفحات دو بعدی که تو بخش های قبل ساختیم، حجم بدید

بخش دوازدهم

ابزار follow me

این یکی از بهترین و جالبترین ابزار های نرم افزار اسکچاپه و خیلی راحت و جالب میتونید با این ابزار حجم های فوقالعاده بسازید یا به حجم های دیگه ای که ساختید جزئیات اضافه کنید ، هرچی رو این ابزار وقت بیشتری بزارید نتیجه بهتری میگیرید

بخش سیزدهم

ابزار offset

بخش چهاردهم

componnet ها  :ین مفهوم خیلی مهم و کاربردیه با این کار شما میتونید از اختلال حجم هاتون جلوگیری کنید و مدل های منظمی بسازید که در صورت نیاز به ویرایش با درد سر مواجه نشید ، توصیه من اینه خیلی به این نکته ها توجه کنید

بخش پانزدهم

ابزار rotate

بخش شانزدهم

ابزار move

بخش هفدهم

ابزار scale

بخش هجدهم

ابزار tape masure

وقتی حرف از اندازه و دقت میشه اسکچاپ رو دست کم نگیرید

یک اندازه یاب حرفه ای و خطوط کمکی (guide line) بهتون کمک میکنن دقیق ترین مدل ها رو بسازید حتما این آموزش هم با دقت نگاه کنید و به جزئیات توجه کنید

بخش نوزدهم

حالا وقتشه یک رنگ ولعابی به مدل اسکچاپمون بدیم ابزار paint bucket کارش همینه دقیقا

بخش بیستم

ابزار section

 حالا که یاد گرفتیم چطور مدل سازی کنیم وقتشه تا از این مدلمون برش تهیه کنیم . برای تهیه مقطع و پلان از مدل اسکچاپتون باید از این ابزار استفاده کنید

بخش بیست و یکم

ابزار text

بخش بیست و دوم

ابزار dimention